En bra gratis blogg
Lista bloggar Om Bloggis
Skapa konto Logga in

Gadds bloggis

Vår sista dag i Boracay sken solen från en klarblå himmel hela dagen, vilket naturligtvis ledde till mycket sol, bad och strandpromenader.

På kvällen bjöd Berit och Leif oss på en fantastisk solnedgångsdrink .
Tack!! Tack!!

Bubbel, ost, kex och bröd

I skrivandets stund är vi tillbaka i Manila och ska åka härifrån i kväll, så dagen kommer att fördelad mellan poolen och shoppingcentret. ( Det största jag någonsin sett ett helt kvarter i fyra våningar, man har inte en chans att titta i alla butiker, / Mias anm.)

Sen styr kosan mot kalla Sverige igen. 24 timmars resa!!!!!
Men det har varit värt det!!.

Skrivet av Gadd, 2011-02-08

Visa hela (5 kommentarer)

Igår hade vi en riktigt solig och skön dag som startade med några timmars slappande på stranden. Sanden är som mjöl och underbar att ta långa promenader i vatten brynet. Sanna och Pontus tycker att det är mycket mer folk här nu än när vi var här förra året, men det är fortfarande riktigt gott om plats.

På eftermiddagen tog vi en buss en bit in på ön för att köra en tur med fyrhjulingar. Bara resan genom huvudgatan är ett äventyr i sig, i våra svenska ögon fullständigt kaos överallt och inte samma vackra vy som på stranden, men intressant.

Först fick vi köra en stund med fyrhjulingarna på en bana sen bar det iväg upp till en ”Djurpark” som vi i princip bojkottade efter att ha sett hur djuren hade det, alldeles för små burar det var hemskt att se, men Krille blev lite vän med en fladdermus!!
Sedan fortsatte turen till en utsiktsplats där man fick en överblick av ön.

Kvällen blev som vanligt lite mat denna gång på en trevlig spansk restaurang och mycket...

Skrivet av Gadd, 2011-02-06

Visa hela (2 kommentarer)

Sen vi bloggade sist hade vi ytterligare en lite mulen dag ,då tjejerna passade på att ta dyka en gång till denna gång 50 minuter bland underbara fiskar och koraller jättesynd att vår undervattenskamera lagt av. Killarna var bl.a på fiskemarknad.

Mia:s födelsedag.
Började med att jag väcktes av att solen sken in i ansiktet på mej, efterlängtat. Sedan hade min underbara familj dukat upp frukost på stranden Champagne!! Jordgubbar!! Bröd, kex och gorgonzola!! Och som kronan på verket en med smugglad påse OLW Ostbågar!!! Bästa frukosten i mitt nu 50-åriga liv

Sedan bar det av ut på båtutflykt igen, första stoppet ett fantastiskt snorkelställe massor av fiskar och vackra koraller, sedan en otroligt god lunch på Magic island.

Turen fortsatte sedan till Crystal Island med ett par häftiga grottor, en där vi fick krypa i en lång svart trång tunnel.

Tyvärr mulnade det på och kom lite duggregn på slutet av båtturen men det var en härlig utflykt.

Väl hemma igen...

Skrivet av Gadd, 2011-02-05

Visa hela (5 kommentarer)

Nu har vi spenderat några härliga dagar på Boracay. Här är mycket mer liv, rörelse, restauranger, shopping, Kineser och Koreaner än i EL Nido. Det var inte helt okomplicerat att hitta boende eftersom vi fick klart för oss att det firas Kinesiskt och Koreanskt nyår den 5 februari och ön besöks flitigt under denna högtid. Det ska bli lite spännande att se firandet och fyrverkerierna.

Men vi hittade rum på ett hotell nästan vid stranden där vi fick plats allihopa på samma hotell, Alice Boracay helt OK.

De första två dagarna tillbringades vid olika delar av stranden, sol, bad och riktigt OK snorkling vid ena änden av den 6 km långa stranden. Lite för varmt och sandigt för Pontus systemkamera , vår nyinköpta undervattenskamera läckte och lade av efter två bad, så tyvärr har vi inga bilder från dessa dagar men det kommer .

Igår hade vi en lite mulen dag så Mia, Kim, Sanna och Sara bestämde oss för att prova på att dyka!!!! En helt fantastisk upplevelse så det kommer...

Skrivet av Gadd, 2011-02-02

Visa hela (8 kommentarer)

De sista dagarna på allas nya favvoställe spenderades på stranden och på ytterligare en båttur.

Vi alla har varit lite halvkrassliga i omgångar. Lite spyor, lite feber o lite solfrossa om vart annat. Därför fick vi ”offra” en båtdag och bara ligga på beachen.

Stället där vi bodde

Att dricka en 1L San Miguel på stranden är livet!

Krille provpressar på gymmet

På båtturen vi gjorde så åkte vi först till ett jättebra snorklingställe där vi såg ett par fiskar vi aldrig sett förut. Vi fick hoppa i vattnet direkt från båten för att över hela den närliggande stranden höll dem på att bygga en mega resort. Man märker verkligen att det är på gång att bli riktigt hett här för det byggs nästan överallt och på många stränder ser man skyltar där det står PRIVATE PROPERTY. Stränder som varje fiskarfilippinos...

Skrivet av Gadd, 2011-01-30

Visa hela (3 kommentarer)

Hej allihopa!
Sedan vi kom till filippinerna har det hänt så mycket så vi knappt vet vart vi ska börja. Idag har vi fått lite tid över och kan uppdatera bloggen.

Resan från Göteborg till manila var lång men det gick jättebra. Malaysian airlines var verkligen ett generöst flygbolag och man hade alltid någonting att äta på eller dricka.

En öl o lite plockmat i Kuala Lumpur

Väl framme i manila hade vi en natt att spendera på hotell innan vi dan därpå skulle ta oss ut i övärlden. Sanna och Pontus står fortfarande fast vi att manila är en stad där man inte vill spendera mer tid än nödvändigt och vi tror dem andra håller med.

På flyget till Puerto Princesa, bira såklart!

Första målet på vår resa var El Nido. Vi hade egentligen tänkt att flyga dit från manila men eftersom vi inte fick tag på några biljetter så fick vi istället flyga till Puerto Princesa (en stad på samma ö) och sedan åka...

Skrivet av Gadd, 2011-01-27

Visa hela (16 kommentarer)

Sanna har som bekant fyllt år och vi började dagen med att äta en frukost bestående av: Holländsk ost, tysk rökt skinka, fransk brieost och svenskt knäckebröd.
Detta inhandlades dagen innan i en delikatessbutik och avnjöts på sängkanten i hotellrummet. Det vi saknat mest i matväg är en riktig frukost med god ost, bröd som inte smakar sockerkaka och fin skinka bland annat.
Vi är oerhört trötta på ägg i alla dess former.

Sedan gick vi till stranden för att hoppa på en båt som tog oss ut till några fina snorklingställen och stränder. Båtturen gick runt Boracay och vi fick se ön på ett annat sätt, alla fina stränder och lyxiga hotell och hela den 6 km långa stranden som vi spenderar våra dagar på.
Det var en väldigt fin tur.

Lagom till kvällen hade vi gjort oss i ordning och tog med oss en flaska...

Skrivet av Gadd, 2010-04-23

Visa hela (6 kommentarer)

Nu har vi bestämt oss för att bara ha semester i två veckor innan vi skall åka hem. Vilket ställe passar då inte bättre än underbara Boracay? För er som är nya läsare så var vi här tillsammans med Emilia och Andreas i mitten av januari och blev då helt tagna av detta stället. Stranden är kritvit, vattnet är turkost och det finns otaliga barer, restauranger och butiker att fördriva kvällarna i.

Boracay ser ut som när vi lämnade det. Dock lite mer folk, bättre väder och längre strand än vad vi mindes. Att det är mer folk nu gör inte så mycket för det är nästan bara filippinos här nu och dem vill inte ligga på playan ändå så den är nästan helt tom om dagarna.

Någon dag ska vi ta riktigt mycket bilder och lägga upp så ni får er en helhetsbild utav detta underbara ställe. Alla borde få chansen att ta sig hiit. Det finns ingen anledning att åka till Thailand eller Vietnam när man kan vara här :) Nu mår vi som fiskarna i vattnet och skall bara slappa och bli...

Skrivet av Gadd, 2010-04-19

Visa hela (8 kommentarer)