En bra gratis blogg
Lista bloggar Om Bloggis
Skapa konto Logga in

Senaste inläggen som handlar om semester

Hej alla läsare.I april ska jag på semester.det ska bli skitkul!!<33
Fast när vi flyger på vägen så kommer jag bara blunda:(:(
Det blir 4 timmars flyg för mig då stackars lilla mig:(:(:(
Men när vi väl kommer dit så blir det sköj:):)<33Trevlig läsning<33

MVH Jullan

atte

2010-08-30 23:06 - atte
Mera semester

Efter stoppet i Jämtland åkte vi vidare mot Hälsingland och Petras familjs stuga. Ett utmärkt ställe att bara vara på, hinna läsa en bok och se ut Sopranos.

Kommer tyvärr inte ihåg namnet på det här gamla bruket... får kolla upp det.

Sedan vidare söderut, en middag i Gävle, en lunch i Stockholm, en övernattning i Linköping, en fika i Jönköping och sedan landa några dagar i Malmö där Jennie och Jonas skötte om oss väl.

Vi plockade upp Magnus på jobbet i Lund och fick oss middag och rundtur i Helsingborg. Sedan norrut och en natt i Göteborg. Vidare mot Karlstad för en fika och Örebro för en övernattning.

Efter att ha prickat in 12 städer på 10 dagar var vi lite trötta och skippade Stockholm till förmån för några dagars retreat i Gävle.

...där både tigern...

...och lejonet väntade.

Ida Östensson drog runt landet med Kanadas och Sveriges bästa skatetjejer. Prickade in dom i Gävle.

Fick äntligen tid att prova mitt nya objektiv lite mer, I like!

Sist men inte minst fick vi se Lars falla från himlen och en riktigt trevlig kväll i Ockelbo!

Tack så mycket till alla er vi hälsat på och som varit så gästvänliga!

(6 kommentarer, senast 2011-02-27 14:00)

atte

2009-08-16 21:57 - atte
Semester

Om det är någon gång jag verkligen borde ha tid att blogga lite är det väl på semestern? Men nu har fyra veckor gått och alla foton ligger kvar osorterade...

I väntan på bilder kommer här i alla fall en bild från en liten ö i Norra Dellen:

Klicka för större version!

(2 kommentarer, senast 2009-08-21 13:25)

fakespear

2009-08-12 10:08 - fakespear
Man kör för fort

Har avslutat min norrlandsturné och återlämnat bilen. Det blev totalt mellan 320 och 330 mil, en av de mest beresta somrarna.

Jag brukar ofta passa på att hyra en bil på sommaren. Jag vill ju gärna vara på lite olika ställen under semestern och det blir nästan omöjligt utan bil. Dock har jag ingen anledning att äga en bil här i Stockholm.

Det är kul att lyssna på hög musik, sjunga med och köra bil. Sjungandet görs dock bara dåjag är ensam i bilen. Då jag är ensam i bilen så brukar det även bli att man kör lite för fort. Bra musik ökar ju hastigheten, eller hur.

Den snabbaste resan i år var mellan Storuman och Hammarstrand, dryga 32 mil och några vägarbeten. Min far försökte övertyga mig att resan skulle ta 4 timmar, jag sa att inte mer än 3h30, så det slutade med att den tog 2h55.

Sista resan till Göteborg så satt en person bredvid mig i bilen som inte riktigt litar på min körförmåga. Det kan väl delvis vara befogat iom att jag kör ganska sällan. Sedan kanske jag gjorde några saker som inte ingav trygghet under senaste resan till Falun, det kan jag erkänna.

Nåja, efter hemkomsten till Stockholm igen, så fick jag följande kommentar "Och bra kört förresten! Jag kände mig jättesäker på vägen hem :)". Så bara jag kör vettigt så är det nog ganska bra. Sedan tror jag de 300 milen är bra för körförmågan.

fakespear

Imorgon bär det av, på min första charterresa någonsin. Med två av mina bästa vänner bär det av till Fig Tree Bay på Cypern i en vecka. Tror definitivt jag kommer bli lite uttråkad, men det är nog bara bra. Får möjlighet att varva ner och ta det lugnt, det behöver jag verkligen efter det senaste året.

Har stora planer för denna semester iaf för hur jag mentalt skall må. Hur jag vill må och hur jag vissa dagar mår.

Dock står inte min lägenhet tom, den skall besökas av mamma och Göran. De passar på att komma hit då jag är bortrest.

Igår träffade jag en kompis som jag inte träffat på typ 3 år. Riktigt kul att se honom igen, och jag hoppas att vi kommer umgås mer i framtiden för man blir glad av att umgås med honom.

(1 kommentar, 2009-07-20 09:04)

Bergatorparen

... äntligen ha anlänt till Bergatorp? Jag vet inte, men det är varmt - riktigt varmt!

(2 kommentarer, senast 2009-06-28 23:35)

2009-03-01 12:48 - Stric
Semester i Gambia...

För runt en månad sen var jag och min fästmö i Gambia på semester..

Det var skönt att komma till ett varmare land ett tag mitt i vintern;

Helt ok hotell, även fast det var rätt billigt:

Man kunde även klappa lite olika djur, såsom krokodiler, apor och ormar:

På kvällarna var det oftast nån form av underhållning i nästan alla resturanger, t.ex en herre som spelade på ett lokalt instrument som heter kora:

Vi besökte även ett ställe som har varit inblandat i slaveriet, t.ex där Kunta Kinteh från serien/boken Roots kom ifrån:

Generellt sett så var alla glada och trevliga, ett resmål som rekommenderas.

Fler bilder finns på http://stric.se/gallery2/v/resor/2009/gambia/

Även andra här på bloggis har varit i Gambia, t.ex atte, empa85 och Hone87.

(1 kommentar, 2009-12-09 14:33)

2007-12-13 13:13 - Stric
Åter från Teneriffa...

Av nån anledning så var det trevligare med semester på Teneriffa (runt +23°C och sol) än att komma hem till nå slags slaskstorm..

Vi bodde i ett lägenhetshotell i norra Teneriffa, Puerto De La Cruz.. Nån minuts promenad ner till den svarta sandstranden (lavasand) alternativt poolen på hotellet eller ett utomhuspoolkomplex längre bort när det var röd flagg (pga för kraftiga vindar/vågor)..

En av dagarna åkte vi upp på berget Teide (3718 m.ö.h.), först bil till drygt 2km höjd, sen linbana upp till 3555 m. Sista biten upp till vulkanens topp var lite jobbigare och man behövde ha tillstånd för att få gå upp dit. Lite intressant att ön som är runt 8 mil tvärsöver har berg som är nästan dubbelt så högt som Sveriges högsta, samt att det är relativt lättåtkomligt att ta sig upp dit.

Överlag var det en mycket trevlig (och välkommen) semester, även om jag blev stoppad av knarkhunden på Skavsta på vägen hem.. ;)

Fler bilder finns på http://tomas.ogren.pp.se/gallery/tenerife07

(1 kommentar, 2008-01-08 11:29)

Stric

Drar iväg mot Teneriffa om drygt en vecka med flickvännen, trevligt med lite semester så här när vintern anländer.. Passar även på att hälsa på min far som är där nere och jobbar..